ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال چرا کیفیت آب شرب در نقاط مختلف مشهد متفاوت است؟ سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟ آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از ساعت ۱۶ امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان مسکن ملی هیچ قراردادی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ندارند بررسی وضعیت رهن و اجاره در منطقه پنجتن مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاملات مسکن بر اساس وجه رایج کشور منعقد می‌شود بورس همچنان در مدار نزول | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ افزایش قیمت صیفی‌جات در مشهد به دلیل بارندگی‌ها (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات برطرف شد دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا (۱۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود+شرایط مشخصات خودرو ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایش ملی فروشگاه‌های متصل به کالابرگ آغاز شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | سمند ۸۲۰ میلیون تومان ناقابل! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلیل ناترازی بنزین چیست؟ خبر مهم برای متقاضیان خانه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد زمینه های مشارکت بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های برق‌آبی دل‌های نگران کارگران پیمانکاری با قرارداد‌های لرزان چرا حباب سکه هفته گذشته خالی نشد؟ مشاهده تهاتر‌های عجیب در بازار مسکن! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار به دنبال حذف نمایندگان کارگری از مشارکت در تعیین دستمزد
سرخط خبرها

با حداقل حقوق چند سال می‌توان خودرو خرید؟ (۱۶ فروردین ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۲۰۰۱۶
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
با حداقل حقوق چند سال می‌توان خودرو خرید؟ (۱۶ فروردین ۱۴۰۳)
با توجه به اعلام حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳، در این مطلب به بررسی این موضوع می‌پردازیم که یک کارگر در ایران با چند سال از حقوق خود می‌تواند صاحب یک خودرو ساخت داخل شود؟

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از روش‌های بیان وضعیت رفاه و امید به زندگی در هر جامعه‌ای، ارائه آمار‌های اقتصادی و اجتماعی در قالب‌هایی همه‌فهم و ساده است. برای مثال بررسی این‌که افراد با چند ماه از حقوق خود در هر کشور می‌توانند صاحب خودرو یا خانه شخصی شوند، خود شمایی کلی از وضعیت شاخص‌های رفاه و توسعه در هر جامعه ارائه می‌دهد که درک آن برای هر کسی ممکن است.

در همین راستا، با توجه به وضعیت فعلی بازار و آخرین اخبار خودرو در ایران و البته مشخص شدن حداقل حقوق کارگران برای سال ۱۴۰۳، در ادامه به بررسی آماری این موضوع می‌پردازیم که یک کارگر در ایران با چند سال از حقوقش می‌تواند یک خودرو ساخت داخل بخرد؟

کارگران در ایران با چند سال از حقوق خود می‌توانند خودرو داخلی بخرند؟

در حال حاضر، رقم پایه حقوق کارگران برای سال ۱۴۰۳ برابر با ۷ میلیون و ۱۰۰ هزارتومان اعلام شده است.

در چنین شرایطی و با توجه به قیمت انواع خودرو‌های داخلی در بازار کشور، یک کارگر برای خرید خودرویی مانند پراید ۱۳۱ حداقل باید ۵۰ ماه یا بیشتر از ۴ سال از حقوق خود را پس‌انداز کند. این رقم برای خودرویی مانند پژو ۲۰۶ به ۹۵ ماه، برابر با بیش از ۷ سال حقوق فعلی کارگر می‌رسد.

در مورد خودرو سمند، نیاز به ۸۳ ماه یا بیش از ۶ سال از حقوق فعلی یک کارگر وجود دارد. کوییک را هم می‌توان با ۶۰ ماه، یا ۵ سال از حقوق فعلی کارگر خریداری کرد.

برای خرید خودرو‌های لوکس‌تر داخلی مانند دنا پلاس اتوماتیک، اوضاع بدتر هم می‌شود و یک کارگر با نرخ فعلی حقوق خود، باید ۱۳۹ ماه از درآمدش را پس‌انداز کند؛ این یعنی انتظاری ۱۱ ساله برای خرید خودرو محبوب ایران خودرو.

همان‌طور که مشخص است، با وجود افزایش نسبی حقوق پایه کارگران در سال ۱۴۰۳، همچنان رویای خرید خودرو برای این افراد، حتی در مورد خودرو‌های از رده خارج شده داخلی نیز دور از دسترس به‌نظر می‌رسد.

منبع: گجت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->